Sofias Kycklinggryta



God och enkel att laga 
Recept delvis påhittat från mig. Själva idén med kokosmjölk och kyckling är dock snodd från mamma ;)

Ingridienser
Innefiléer kyckling (så mycket du vill ha i grytan)
1 msk olivolja
1 krm salt
1 röd papprika
ca: 150 g brocoli
1/2 msk Santa Maria påse: coconut and veggie lime spice mix
1 burk majs
1 burk coconut milk från exempelvis Blue dragon

Fräs kycklingen på full värme i olivoljan i en stor kastrull (ta gärna en där maten inte fastnar) i ca: 5 min. Sänk till 5:an och låt fräsa i ytterligare 5 min men inte så att kycklingen tar färg. Dela kycklingen för att försäkra dig om att den inte är röd iniuti. Lägg i salt
Häll i brocolin och rör om och låt fräsa några min till.
Lägg i resten av grönsakerna och låt dem mjukna en aning.
Häll sedan i Kokos mjölken och sänk värmen och rör om.
Häll i Veggie och lime mixen. Smaka dig fram
Låt stå och småputtra några min
Färdig och klar att servera!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0