Macaron



På ett café i Nisse Terminalen stötte jag och Fredrik på dessa små utsökta bakelser aka Macarone. De är tydligen väldigt inne i Paris och har även börjat bli populära i Sverige.
Men räkna med att det kostar. En macaron är inte större en ett kattmatslock men kostar 13 kr (i alla fall där) Jag bestämde mig för fyra stycken i färgerna cream, mörkbrun o rosa. Hon i kassan sade att jag kunde få dem för en femma. Förvirrat frågade jag varför. De var tydligen lite gammla och skulle nog egentligen inte ligga där på sitt fina fat. Tyvärr hade jag bara kort så det slutade med att jag fick dem GRATIS!! Ojoj sådant händer ju aldrig.
Kul var det men tyvärr ligger de här ännu orörda i sin guldrandiga förpackning  då jag aldrig har smakat dem förut och tyckte att de luktade lite old bakelse. men de är vackra att se på i alla fall. Kanske skall jag äta dem eller så köper jag nya.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0