Skapa goda vanor V.2 Socker

Jag har nu påbörjat V. 2:s program

V.2 Ut med sockret!
Denna veckan skall du tömma skafferi och kylskåp på alla möjliga tänkbara sötsaker.
Socker kan vara lika beroendeframkallande som droger och alkohol. Förutom det så kan det ge dig slapp och rynkig hy i förtid. Socker ger dig även humörsväningningar och gör att ditt blodsocker går som en berg och dalbana. Vilket aldrig är bra då kroppen hela tiden strävar efter att vara i balans med sig självt.

Kasta ut sötsakerna
Frossa istället i:
Frukt och bär frysta, färska eller torkade
Välj sockerfria allternativ eller mat som är sötat med xylitol (björksocker)
Någon gång ibland kan du även unna dig en bit 70-80 % mörk choklad

Ät bra proteiner till lunchen och nyttiga fettysror från fisk och linfröolja

Ut med sockret!


Tell me how Am I suppose to live without you? Skämt åsido jag diggar Skippy
men jag är inget fan. Tar la några skedar några gånger per år. Trist att slänga
en nästan full burk bara =/


Undrar om socker räknas in som sötsaker =S Antagligen eftersom sockret
är den största boven. Men aldrig att jag slänger en helt ny sockerpåse It aint
gonna happen men! Mina gäster kanske vill ha socker. Jättebra argument
tycker jag ;) Jag fuskade lite. Har ju X antal sötsliskiga spritdrycker hos pojkvännen
och här hemma och de kommer jag att förtära men med måtta. Jag slängde inte ut min
blokchoklsad eller  (här höll jag på att somna hela tiden därav det konstiga ordet ;)

Alltså jag slängde inte ut min blockchoklad eller Oboy påse eftersom jag tänkte dte kanske någon gäst vill ha. Och blockchokladen kan man ju baka smarriga kakor med hmm ja eh. Fast jag får ju inte äta sådana mera då om jag nu skall följa det till punkt och pricka. Men att aldrig få äta kladdkaka I don't think so.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0