Jag går Catwalks visning på deep ikväll!

Japp det här är helt sjukt!!
En kvinna ringde i måndags och berättade att hon hade fått min ansökan. Jag ansökte till deras modelltävling förra veckan. De sökte nästa ansikte utåt och letade efter annorlunda unika modeller som skulle få bära hennes egendesignade kläder. Dessutom så skulle den modellen som van få ett kontrakt värt 10 000 kr + en massa Victorias secret prylar + vara med på olika turner världen över och bli plåtad. + vara med i deras Vicktorias secret gäng. Den här designern som ringde upp mig har nämligen en Vickorias secret på hemmaplan. Modellerna är änglar precis som de i USA och bär deras underkläder och vingar.

För att komma till saken. Hon frågade mig om jag var intresserad. OM jag var intresserad jo tack. Det är dock en tävling och bara en kan vinna naturligtvis.
Det var 2460 pers som sökte och av dessa valde de ut 50 stycken som hade chans att bli deras modell utåt. JAG ÄR EN AV DESSA 50!! =D De är helt sjuuukt.

I kväll skall jag + nio andra modeller gå catwalk i hotpants och designerns linne inför jag vet inte hur många i skyhöga klackar. Alla blickar kommer vara riktade mot mig :P' Kommer vara dödsnervös men skall göra mitt bästa.
Sedan får man 15 min på sig att byta om till en coctailklänning som skall spegla en själv och designern utåt. Hur man skulle se ut på efterfesterna, hur man skulle hantera pressen från fotografer etc.
Oavsett hur det går kommer det att vara en upplevelse utöver det vanliga. Något alldeles extraordinary. Jag kommer njuta varje sekund att för en gång skull stå helt i rampljuset.

Klockan 17 skall jag dit för att gå igenom koreografin och ställa frågor till deras modell.
Är jättenervös och har stressat runt nu i två dagar snart.
Efteråt skall alla hem och göra sig vackra för publik.
Är helt sjukt!
Wish me good luck!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0