Skapa goda vanor



Dags för goda och nyttiga vanor. Från och med den här veckan kommer jag försöka följa ett 10 veckor schema som skall göra en 10 år yngre. Inte för att jag vet om jag har lust att se ut som 13 år men goda vanor och bra motion behöver jag lära mig att skaffa. Behöver även bli av med mitt sockerberoende. Nu är jag inte särskilt tjock. Är inte ens i närheten av att vara tjock. Men bara för att man är slank betyder inte att man mår prima för det.
Många tror helt felaktigt att man är sund och mår bra om man är smal.

Men jag får alltid kämpa med min vikt fast åt andra hållet. Jag börjar nog inse att jag behöver proffesionell hjälp så kanske är det inte så bra för mig att börja en diet. Jag behöver ju som sagt gå upp en hel del och det är kanske inte bra att minska ner på sockret då, vet inte. Tänker i all fall testa det här nu. Skriver här hur det går. Och lite Tips och sådant.

Första veckan:
Skriv ner i en anti-age almenacka vad du äter och lever.
På det sättet kan du sedan skapa goda och bra vanor genom att
först ta reda på hur din levnadsituation ser ut idag.
Sätt upp ett foto på dig i helkropp på kylskåpet.
Om 10 veckor komme du kunna se en stor skillnad.

Källa: Hälsa Nr: 8 Augusti 2009

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0